McLaren представи наследника на P1 и го обяви за истинската суперкола

Рецептата включва V8, хибридна система, ниско тегло и брутална аеродинамика

Мартин Дешев,
mclaren w1

McLaren

12 години след дебюта на P1 и 32 години след F1, McLaren представи третата си хиперкола – W1. Тя комбинира най-доброто от двата си предшественика с една основна цел: да дефинира какво е истинска суперкола.

Рецептата е класическа и много пикантна. Тя включва 4-литров V8 с две турбини и хибридна система. Само двигателят развива 928 к.с., а електромоторът – 347 к.с. Така общата мощ е 1275 к.с., а въртящият момент е 1340Nm (900Nm от двигателя и 440Nm от електромотора).

И всичко отива при задните колела с помощта на нов електронен диференциал и 8-степенна автоматична трансмисия. Всеки детайл е оптимизиран да пести тегло. Хибридната система се казва E-Module и включва електромотора, свързващ елемент, 1,4kWh батерия. И тежи само 20 кг. Цялата кола тежи 1399 кг., което ѝ дава внушителната мощност от 911 к.с. на тон.

McLaren W1 използва и ново активно окачване от трето поколение, разработено от компанията. То включва 3D принтирани елементи и титанови компоненти. Спирачките са McLaren Carbon Ceramic Racing+ с дискове по 390мм. Колата използва 19-цолови джанти отпред и 20-цолови отзад. Те са с гуми Pirelli P Zero R или P Zero Trofeo RS. Ширината на предните куми е 265 мм, а на задните – 335 мм.

Самата кола е сравнително компактна. Дължината ѝ е 4635мм, а междуосието 2680мм. Широка е 2024мм със сгънати огледала и е висока 1182мм.

W1 използва и ново шаси, което McLaren нарича Aerocell. То фиксира позициите на шофьора и пътника, като предлага нови вдигащи се врати, подобрена здравина и стабилност.

Aerocell помага и за аеродинамиката на W1, върху която McLaren са отделили над 350 часа в аеродинамичния тунел. Анализирали са над 5000 точки по автомобила, за да гарантират, че това е най-аеродинамичната кола, която някога са правили.

W1 има и активна „дълга опашка“, вдъхновена от F1 GTR от 1997 г. В състезателен режим колата може да генерира 1000 кг. сцепление при 280 км/ч. И може да се генерира и още повече сцепление, но инженерите на компанията са го ограничили нарочно.

Резултатът от всички тези усилия са, че W1 спринтира до 100 км/ч от място за 2,7 секунди и достига 200 км/ч за 5,8 секунди. Дори и 300 км/ч ще бъдат достигнати за под 12,7 секунди. Максималната скорост е ограничена на 350 км/ч.

McLaren изтъква и сериозните способности на колата да спира. Спирачният път от  200 км/ч до покой е 100 метра, а от 100км/ч – само 29 метра.

И докато предишните поколения на „единиците“ са малко спартански вътре, W1 променя това. Интериорът е направо луксозен за McLaren, като има изобилие на кожа и декоративни елементи, 8-инчов сензорен дисплей с Apple CarPlay, Android Auto, USB-А и USB-C портове и т.н.

Клиентите ще могат да персонализират почти всеки аспект на автомобила през McLaren Special Operations. Това включва допълнително олекотяване, повече лукс, специални елементи и т.н.

Цените на McLaren W1 започват от 2,1 млн. долара. Ще бъдат направени 399 броя и всички вече са резервирани.

коли автомобили хиперавтомобил суперколи McLaren